Stop Pesten NU: Win een B.Yourself T-shirt voor jouw hele klas!

door Maroucha

[GESLOTEN]
“Ze zeggen weer dat ik lelijk en raar ben, dat ik stink en dat mijn voetbalpakje nep is. En daar word ik zo onzeker van mam.” Hartverscheurend was het persoonlijke bericht wat Angelique ter Haar afgelopen jaar op Facebook postte en bovenstaande alinea is er maar een fractie van. Ze vertelde uitgebreid over haar dochter Suze van 9 jaar oud, die gepest wordt op school. Ze postte het bericht uit onmacht. Haar tekst raakt menig ouder en wordt ook door de media opgepikt.

b.yourself

Suze

Suze wordt deze zomer, na dit hartverscheurende bericht van haar moeder, door bekend en onbekend Nederland omarmd. Suze maakt al regelmatig armbandjes en besluit om dit uit te breiden en om deze armbandjes te gaan verkopen. Een deel van de opbrengst gaat naar de stichting ‘Stop Pesten NU!’.

Kinderen worden op school veel vaker gepest dan ouders en leerkrachten weten; één op de drie kinderen vertelt er nooit over tegen hun leraar of ouders. Een actueel, groot probleem van alle dag. Brandmanager van B.Nosy, Simone de Groot, twijfelt geen seconde na het lezen van het Facebookbericht van Angelique: “Ik wilde al langer iets doen met B.Nosy voor een mooi maatschappelijk doel. Het bericht van Angelique raakte mij, als brandmanager van B.Nosy maar ook als moeder van twee jonge kinderen. Toen ik aansluitend hoorde dat het Suze haar grote wens was om modeontwerpster te worden was het voor mij een simpele optelsom. We nodigden Angelique en Suze uit om te bespreken hoe we samen meer aandacht kunnen geven aan dit belangrijke onderwerp.”

Collectie B.Yourself!

Snel ontstond een samenwerking waarbij ‘jezelf zijn’ voorop moest staan. Samen met Suze heeft B.Nosy een collectie ontworpen met een duidelijke boodschap. B.Yourself! Iedereen mag namelijk zijn wie ‘ie is, durf jezelf te zijn! Een gedeelte van de opbrengst van deze collectie gaat naar het goede doel: Stop Pesten NU! B.Nosy zal per verkocht item 2 euro doneren.

De kleuren zwart, wit en rood staan centraal in deze collectie, het zijn de lievelingskleuren van Suze en het rood zit in de armbandjes die zij afgelopen zomer heeft verkocht voor de stichting, ‘Stop Pesten Nu’. De grote boodschap van de collectie is ‘B.Yourself’. Op een aantal items is deze tekst zichtbaar in spiegelbeeld. Een echte zelfreflectie. De verschillende kleuren die gebruikt zijn in het woord B.Yourself staan voor vrolijkheid, positiviteit en kracht. Sommige items zijn uniseks en we hebben ook volwassen maten van de T-shirts. Een leuk extra detail: bij aankoop van een kledingstuk uit de nieuwe lijn ontvang je een “stoppen-met-pesten-armbandje”, ontworpen door Suze.

Op 19 april 2021, tijdens de landelijke ‘Stop Pesten Dag’ zal Suze de cheque met daarop het bij elkaar gespaarde bedrag overhandigen aan de stichting: Stop Pesten NU!

Win: een B.Yourself T-shirt voor jou en je hele klas!

De B.Yourself collectie van B.Nosy is nu te koop in onze webshop! Maar natuurlijk willen wij ook méér aandacht vragen om het pesten te stoppen. Daarom geven wij een B.Yourself T-shirt weg voor jou en je hele klas! Wij zijn erg benieuwd wat jullie op school al tegen pesten doen! Zijn er speciale niet-pesten-regels in de klas, of is ‘stop pesten’ een terugkerend thema op school? Wij horen het graag!

 

Hoe staat jouw klas op tegen pesten?
M
aak kans op een B.Yourself T-shirt voor de hele klas!

Hoe doe je mee? [GESLOTEN]

  • Laat ons in een reactie onder deze blog weten hoe jij en jouw klas opstaan tegen pesten!
  • Vermeld daarbij op welke school en in welke klas je zit.
  • We willen ook graag weten hoe je heet en hoe oud je bent.
  • Je kan meedoen met deze winactie tot en met 4 februari 2021, 23:59 uur.

(Let op! Als je wint ontvang je een pakket met 30 T-shirts, in vaste maten en vaste kleuren. Hierover kan niet worden gecorrespondeerd.)

Vertel 't ons 30 reacties

  1. Graag zal ik zijn leuke acties willen winnen voor de klas van Sterre (7 jaar).
    Er werd een kindje gepest in haar klas en samen met de meester hebben ze er over gesproken en hebben de 2 praters en mooie tekening voor hem gemaakt.
    En het pesten is helemaal gestopt, sterker nog, iedereen speelt met elkaar en spreken ze elkaar op hun gedrag aan.
    De jongen loopt nu met opgegeven schouders op het schoolplein.

    Ze zit op de margrethaschool in Arnhem

  2. Hoi
    Win graag de shirts voor mijn klas , ik word best vaak gepest en door het winnen van deze shirts dat het weer besproken word in de klas.
    De Til is mijn school en helaas niet echt een pest beleid dus misschien hier door nu straks wel !!!!!!
    levi Bol 8 jaar groep 5

  3. 💙💙💙
    Slecht van de school hoor!

    Je bent een topper Levi, ook al ken ik je niet…😘

  4. Bij mijn dochter in de klas wordt ook wel eens gepest. Het zijn kleine pesterijtjes, maar merk aan mijn dochter dat ook zij wel eens geraakt wordt. Gebeurd niet allen op school, maar ook via whatsapp buiten schooltijd. Heel lastig, maar de juf praat er gelukkig regelmatig over en houdt ons als ouders zijnde op de hoogte. Op school hebben ze het ‘Ho, stop, hou op’ teken en werken ze met een PBS methode. Allemaal een zelfde shirt in de klas zouden ze geweldig vinden. Denk dat ze zich allemaal heel speciaal voelen en dat het samenhorigheid geeft.

    Mijn dochter Emma zit in groep 6b bij Kindercentra Goverwelle Gouda

  5. Cora van der Bijl- 30-01-2021 om 09:54

    De leukste klas is van mijn meisje Fajah van 7 jaar ze doen niet aan pesten ze zijn zo super lief voor iedereen 😘

  6. Omdat ik heel graag het pesten op scholen wil stoppen, ik ben zelf net een beetje anders dan de rest, kan moeilijker leren en hoor dat sommige kindjes uit mijn omgeving vreemd over me praten , vooral omdat ik op speciaal basis onderwijs zit, dat vind ik echt niet leuk. Zoals ik altijd zeg, iedereen kan een beetje anders zijn, maar iedereenbis gelijk en doet zijn best! Onze school probeert dit elkaar te leren door erover te praten, samen met het kind dat je pest.

  7. Ik reageer graag voor mijn zoont uit groep 7. Een kind wat anders denkt en zegt waar het op staat. Vorig jaar in groep 6 was zijn hele klas de dupe geworden van een meester die er helemaal doorheen zat. Hartverscheurend voor mijn kind die hiervan de meest rake klappen heeft gehad. Maar ook ontzettend vervelend voor de klas want die stond werkelijk op zijn kop. Zo erg dat er een kanjertaining gevolgd moest worden met aanwezigheid van ouders. Nee, niet alleen kinderen kunnen dus pesten ook volwassenen doen dit. Helaas heeft mijn zoon moeten ervaren dat je niet altijd jezelf kan en mag zijn en heeft hij meer steun gevonden in zijn klasgenoten dan in sommige leerkrachten. Een kind mag en moet zichzelf kunnen zijn. Acceptatie van volwassenen is de sleutel. Beetje bij beetje krabbelt deze klas weer op. Mijn zoon krijgt hierbij ook hulp van buiten af, een echte strijder en ik ben trots op hem!

  8. Wat een super actie! Onze school zet zich gelukkig intensief in tegen pesten. Zo is er elke maand een les over, worden gevoelens besproken in de klas én er wordt direct goed opgetreden bij pesterijen door betrokken leraren en ouders!

    Wat zou dit een gaaf statement zijn voor/van onze klas (groep 6/7)!

  9. Sharon Dekker- 30-01-2021 om 11:29

    Graag zou ik winnen voor de klas van mijn zoontje. Hij is 6, 5 jaar en doet groep 2 over om meer zelfvertrouwen te geven. Lijkt me tof om iedereen zo’n shirt te kunnen geven en dat juf extra benadrukt hoe belangrijk het is dat iedereen lief voor elkaar moet zijn. Mijn zoon heet Niek. Zijn school Het Palet.

  10. Ik ben Bo , 8 jaar, zit in groep 5C St Jan school Hengelo ov. Bij ons zeggen we stop houd op, maar dat helpt niet. Dan gaan we naar juf en deze gaat dan in gesprek met de pestende partij. Ook bespreekt juf vaak in de klas wat het effect van pesten op de ander is. Ook hebben we een lieveheersbeestje 🐞 tegel tegen het pesten op schoolZ ik heb een Superleuke klas en zou graag deze shirts willen winnen.

  11. Miranda Hopstaken- 30-01-2021 om 13:31

    Ik doe graag mee voor de klas van mij zoontje van 9. Hij zit op basisschool de vlindertuin in Roosendaal groep 6. Mijn zoontje heeft heds en heeft hierdoor als enige op deze school aangepast schoolmeubilair,aangepaste schoenen,een rolstoel voor de langere afstanden. Hij doet ook niet alles mee omdat dat niet haalbaar is. Hij voelde zich toen dit allemaal begon vaak anders,hij kon met veel niet meedoen bv tikkertje spelen en was hier erg verdrietig over en onzeker wat ze van hem vonden. Het is toen in de klas besproken en inmiddels vind iedereen het “gewoon” hij wordt geholpen door kids in de klas en er is zelfs een afspraak gemaakt zodat hij wel tikkertje kan meespelen bv ,hij wordt echt heel goed ondersteund door zn vriendjes/klasgenootjes /juf ,super fijn! Hij voelt zich hierdoor er echt bijhoren.Daarom vind ik dat deze klas het echt verdiend!

  12. Op de school van onze dochters (De Rank) werken ze met kanjertrainingen. Er zijn vier verschillende poppetjes met vier verschillende kleuren petten in die training. Een van die poppetjes met pet is de pester. Al vanaf groep 1 zitten deze trainingen in het jaarprogramma; echt supergoed! We hebben een dochter in groep 4 en een dochter in groep 7. Wat een te gek initiatief van jullie samen met Suze; iets om megatrots op te zijn!

  13. Ik werk op een school in Utrecht waar we werken met de methode Vreedzame school. Gelukkig gaat het best goed, af en toe is er wel wat ‘meidenvenijn’. Het is altijd goed om alert te blijven. Ik zou graag deze actie winnen voor een groep uit de midden of bovenbouw van Kindercampus Molenpark!

  14. Harma Hoebink- 30-01-2021 om 15:08

    Ik ben Lillian Hoebink, 10 jaar en ik zit in groep 7 van basisschool de Leer in Hengelo (Gld). Onze klas bestaat uit 28 leerlingen.
    Bij ons in de klas wordt niet gepest, maar als er gepest wordt dan wordt er met de pester gepraat. Als dat niet helpt wordt er met de ouders gepraat. En dan komt er een oplossing, maar gelukkig speelt iedereen met iedereen in onze klas!

  15. Ik doe mee voor bij mijn zoon in de klas (groep 3) daar hebben ze een heel goed anti pest beleid. Kinderen snappen de theorie van de ‘petten’. Er word ook in de klas gevraagd na de pauze welk kindje welke “ zogenaamde pet” op had. Ze evalueren veel wat wel goed is en wat beter zou kunnen.
    Ikc noordeinde in Zoetermeer.

  16. Fabiënne- 30-01-2021 om 20:11

    Ik benFabiënne 9 jaar en vind pesten heel erg. En natuurlijk gebeurt dat op elke school. We hebben een super juf die ons leert hoe we beter met elkaar om kunnen gaan. Bijvoorbeeld elkaar complimenten te geven. Zo doen wij het!
    Ik zit op Basisschool “Het Tangram” in Rotterdam

  17. Fabiënne- 30-01-2021 om 20:17

    Ik ben Fabiënne 9 jaar van Basisschool. Het Tangram uit Rotterdam. We houden altijd gesprek in een kring over pesten. We hebben heel veel afspraken. Bijvoorbeeld geven we elkaar complimenten! Ik zou heel graag te T-shirts willen winnen een super verassing en dat niemand in ons klas meer gaat pesten.

  18. Ik doe zeker mee voor mijn dochter in groep 4a. De school stuurt met enige regelmaat nieuwsbrieven over kiva om als ouder te lezen wat de school doet tegen pesten maar ook hoe je als ouder hierin kan mee helpen. In de klas wordt er met rollenspel gespeeld maar ook emoties komen aan bod, Heel fijn. Pesten wordt niet getolereerd. Wij doen graag mee om zo ook ons steentje bij te dragen om het pesten tegen te gaan. Goed initiatief kleertjes.com.

  19. Bij mijn dochter op school doen ze tegen pesten:
    1. Begin van het schooljaar een contract tekenen met regels wat je niet mag doen. Ook niet pesten. Ze praten er ook in de klas over.
    Elise zit in groep 4 op de klim op school te kaatsheuvel

  20. Ik doe mee voor groep 3/4/5 van juf Marloes van Montessorischool Het Zeggelt in Enschede. Mijn zoon Hugo is net 6 en zit in groep 3. Ik ben meegeweest op 1-daags schoolreisje en heb daar gezien met wat voor 26 andere kinderen hij in de klas zit en hoe mooi juf schakelt. Heel verschillende kinderen en een best aantal met zogeheten labels en etiketten of gewoon wat extra aandacht. En dan heb ik het niet alleen over autisme of hoogbegaafdheid, maar veel meer persoonskenmerken. Ook als leesmoeder krijg ik het nodige mee.
    Er wordt bestuursbreed met PBS gewerkt. Pestprotocollen, PBS, contracten misschien wel en noem alle (interventie)programma’s maar op. Maar het valt of staat nog altijd met de leerkracht en haar of zijn vermogen van invoelendheid voor het individu en het scheppen van een veilig pedagogisch klimaat voor de hele klas. Ik zie dat zijn juf hier veel aandacht aan besteed. Dat kost veel energie. Maar ik zie ook dat de leerlingen elkaar accepteren om wie ze zijn. Hoe anders een ieder soms ook is: het is gewoon zo.
    En dat is ook met deze lijn van B.Nosy: be yourself. Mooi initiatief!

  21. Saida Igalla- 02-02-2021 om 05:47

    Wat een mooie initiatief!
    Wil graag het pakket voor de klas van mijn zoontje van 7jaar, groep 4.
    School doet veel tegen pesten! Er wordt veel besproken in de klas en 1 op 1 gesprekken indien nodig.Dit shirtje zou een mooie statement zijn en hart onder de riem voor alle kids.
    De juf kan dit dan weer goed onder de aandacht brengen!
    Pesten =not done! De ouders moeten er ook bewust mee omgaan en hun kids hierin bijsturen.

  22. Marjolein- 02-02-2021 om 10:59

    Onze zoon Mees van 7 zit in groep 4b van Sterrenschool De Ruimte in Almere. Hij werd gepest omdat hij lang(er) haar heeft. Gelukkig heeft hij het durven zeggen toen het pesten begon, heeft de juf het er met de klas over gehad en is nu alles weer zoals het hoort!

  23. Lise van Marwijk- 02-02-2021 om 12:41

    Ik ben Lise en ben 6 jaar. Ik zit op het Sunte Werfert i Elst. Wij hebben een vreedzame school. We letten op elkaar en als iemand gepest word dan gaan we samen helpen om het op te lossen.

  24. Meryl Roozen- 02-02-2021 om 13:38

    Op de Rank in Schagen doen ze vanaf groep 1 de kanjertraining. De elementen uit de training worden bijna dagelijks herhaald. Leraren gebruiken regelmatig de studiedagen om de training met elkaar te oefenen. Onze dochter Loïs in groep 1 heeft al veel geleerd met behulp van deze training. Ze weet de afspraken al goed die ze hebben gemaakt met de klas over pesten. Als er iets is verteld ze het ons en wij mogen altijd contact opnemen met de juffen hierover.

  25. Ik doe graag mee voor de klas van Esmay 10 jaar (groep 7) en Stijn 8 jaar (groep 4) beiden hebben ze 15 kinderen in de klas dus zo kunnen er 2 klassen blij gemaakt worden wanneer er 30 shirts gegeven worden. Stijn heeft meegedaan aan de fotoshoot voor deze Kledinglijn. Hij heeft het namelijk niet makkelijk, kan moeilijk leren en werd op zijn oude school gepest.
    Eamay en Stijn zitten op de Vlinder in Reek en daar praten ze heel veel over pesten, wat het met iemand doet en ze hebben ook altijd de week van respect. Daarnaast geven ze elkaar in de klas ook regelmatig opstekers

  26. Maris Speijer- 02-02-2021 om 21:24

    Ik doe heel graag mee voor mijn kind. Op de vorige school werd hij heel erg gepest, tot in elkaar slaan toe. In groep 3 naar een andere school gegaan hierdoor.
    Deze school pakt het pesten gelijk aan, hebben gesprekken met de hele klas en laten de pesters
    (en hun ouders) weten dat dit niet door de beugel kan.
    Toen mijn dochter vorig jaar heeft verteld aan haar klas hoe ze zich eigenlijk voelde en hoe ze voortaan door het leven zou gaan werd dit zo goed opgepakt. Ze heeft zo’n gezellige, begripvolle klas die altijd voor elkaar opkomt en klaar staat en ook de school heeft zich zo fijn opengesteld voor alle veranderingen!! Toppertjes zijn het, stuk voor stuk!
    Nu is ze geen doelwit meer en komt op voor de kinderen die nog wel gepest worden. Hierom denk ik dat mijn dochter en haar hele klas dit verdienen want het mooiste wat je kunt worden is jezelf…
    School ’t Palet Holy
    Naam Jazzlyn, 11 jaar
    Groep 8

  27. In onze groep en op onze school zijn we gestart met De Vreedzame School. De kinderen zijn zelf mediator en leren kleine ruzies zelf op te lossen door naar elkaar te luisteren in de vorm van een ik-boodschap. Ook al is er veel diversiteit in onze groep, de kinderen hebben veel respect voor elkaar. Dat bewonder ik enorm!

  28. Veronique- 03-02-2021 om 11:27

    Mijn dochter Naomi zit in groep 2 en ze was erg aan gegrepen door het hele verhaal, zelf voor haar ook al kleren besteld uit deze lijn. Ze is pas 5 jaar maar toch zou ik een gokje willen wagen, want ik ben van mening dat je niet vroeg genoeg kunt beginnen om het onderwerp bespreekbaar te maken in de klas, en deze shirts zouden hier goed aan bij kunnen bij dragen.
    School koningsspil in thorn.

  29. Wij haten pesten!!!
    Lola was wel eens gepest om haar voortanden nu draagd zij al 1jaar een beugel en heeft prachtige tanden!
    Ze was zelfs en keer geslagen door jongens! Ik heb de meester daroop aangesproken want Lola was er erg verdrietig over. Je hebt meesters en juffen die helaas hier niets aan doen ze zeggen maak van een mug geen oilifant😒 maar Lola heeft een top meester hij heet Mimoun en zit op de obs de tweesprong in Breda hij vind pesten totaal niet ok en hij deed mij meteen bellen en heeft het ook met lola besproken lola durfde niet meteen naar de meester te gaan. Het is goed opgelost door de meester en iedereen die erbij betrokken was!
    Ik vind dat er te weinig aan besteed word thema pesten! Terwijl iemand z’n leven zo kan verpesten en onzeker maken!

  30. Jasmine ahajjam- 05-02-2021 om 08:42

    Ik doe graag mee voor onze jasmine van 11 jaar , die in gr 7 zit ( is half marrokaans en half koreaans) . Er zitten meerdere kinderen in haar klas met een verschillende roots.. echter wordt er evengoed veel opmerkingen gemaakt over deze kinderen. Erg jammer dat er in deze tijd nog steeds gepest/ gevloerd wordt als er iemand net iets anders uit ziet, we wonen toch juist in een multiculturele samenleving. Verbaas me er nog steeds over. Ieder kind is een mooie diamant ongeacht men geel, zwart, wit of flaporen heeft. Accepteer en respecteer elkaar. # doe eens lief

Reageer